عوامل مؤثری در انتخاب لباس مناسب اهمیت دارد که می‌توانند در اصطلاحات جسمی و روانشناسی، اقتصادی، اجتماعی و زیبایی شناسی، گروه بندی شوند.  ما در مجله مد و پوشاک برساد برشاد قصد داریم تاثیر عوامل مختلف را در انتخاب لباس مناسب بررسی کرده  و اثر متقابل این فاکتورها را در انتخاب پوشاک بیان کنیم. 

 

تاثیر شبکه های اجتماعی در انتخاب لباس مناسب

رابطه بین تکنولوژی های جدید و خرید لباس

امروزه تکنولوژی ها توجه همه اقشار به خصوص ن را در انتخاب سبک و طرحی از لباس که مطابق با علاقه شخصی وی باشد و همچنین متناسب با شخصیت وی باشد، به خود جلب کرده است. اغلب افراد برای انتخاب لباس مناسب ، نام آن را در جستجوگرهای اینترنت می نویسند و در طی چند ثانیه انبوهی از تصاویر را مشاهده می کنند. در عین حال از اتلاف وقت خود نیز جلوگیری می کنند. همچنین در جستجوی طرح مورد علاقه شان می توانند از رسانه های اجتماعی دیگری مانند تلگرام و اینستاگرام بهره برند.

امروزه، شبکه هایی در رسانه های مجازی وجود دارند که به تبلیغات لباس های خود می پردازند، در این شبکه ها لباس های مختلف در نماهای مختلف دیده می شود، قیمت و سایزهای لباس در ذیل هر لباس وجود دارد، گاه مخاطبان از طریق همان رسانه ها مبادرت به خرید اینترنتی می کنند، که می توانند ابتدا مبلغ موردنظر را از طریق درگاه های مختلف اینترنتی و توسط کارت بانکی، پرداخت کرده و یا پس از تحویل لباس قیمت آن را پرداخت نمایند.

بعضی از انتقادگرایان بر نقش های اجتماعی منفی وسایل ارتباط اجتماعی تأکید می ورزند و با توجه به تجارتی شدن این وسایل، آن ها را به عنوان صنایع فرهنگی معرفی می کنند. همچنین پیشرفت تکنولوژی تأثیر مستقیمی بر بافته ها و منسوجات هرجامعه دارد. به این ترتیب مادامی که تولید منسوجات در پیشرفته ترین شکل خود رواج دارد، انتخاب لباس مناسب نیز از ظرافت، زیبایی و تنوع قابل توجهی برخوردار می شود.

چه عوامل روانشناختی در انتخاب لباس مناسب موثرند؟

عوامل روانشناختی نیز به طور قابل توجهی بر انتخاب و علاقه نسبت به انتخاب لباس مناسب تاثیرگذار می باشند. هر فردی هنگام خرید هر نوع لباسی، به طور آگاهانه یا ناآگاهانه، به ارتباط بین لباس مناسب مورد نظر و تیپ شخصیتی خود می اندیشد. هر فرد تصمیم می گیرد که رنگ قرمزِ این لباس جهت استفاده در مکان موردنظر مناسب می باشد یا خیر. این مدل جهت پوشیدن در مجلس موردنظر، مناسب است یا خیر؟.

پوشاک می تواند به عنوان مجموعه ی کاملی از احساسات که منعکس کننده ی شخصیت انسان باشد، در نظر گرفته شود. تقریباً هر فردی در باطن خود، میل دارد که زیبا و حیرت انگیز دیده شود. وی همواره حاضر است تا طرح ها، سبک ها، بافت ها و رنگ های گوناگونی را جهت حفظ فردیت و زیبایی خود تجربه کند. هنگامی که فردی در جمعی، احساس والا و برجسته بودن می کند، همواره به دنبال طرح ها و سبک های منحصر به فرد، برای پوشش خود می باشد. این در حالی است که برخی تمایلی به کانون توجه بودن ندارند، در انتخاب لباس مناسب خود ترجیح می دهند که کمتر دیده شوند. آنها در انتخاب رنگ و مدل لباس، آن طرحی را می پسندند که جلب توجه کمتری کند

تاثیر شبکه های اجتماعی در انتخاب لباس مناسب

عوامل اجتماعی موثر در انتخاب لباس مناسب

در جوامع اولیه و حتی در جوامع امروز، هیچ محیط انفرادی یا اختصاصی برای افراد، جهت انتخاب لباس مناسب وجود ندارد و این حقیقت نشان دهندۀ ارزش اجتماعی انسان ها می باشد. پس تأثیر متقابل بین اجتماع و انسان را نمی توان نادیده انگاشت. پذیرش گروهی، نقشی اساسی در پذیرش پوشاک دارد. هر فردی مایل است عضو جامعه ای باشد که در آن زندگی می کند. بنابراین، خود را همرنگ جامعه می پندارد. وی در صورت سرپیچی از قوانین وضع شده جامعه ی خود، دیگر عضو آن اجتماع محسوب نمی شود. در جامعه ای که اعضای آن مدل های مشابهی از لباس را برتن می کنند، حضور فردی کاملاً متفاوت، منجر به جلب توجه بیش از اندازه و حتی، طرد شدن آن فرد از جامعه می گردد.

در جامعه کنونی ایران، نسبت به سال های گذشته، ن بیشتری خارج از منزل به کار مشغول می باشند و به همین علت به پوشاکی راحت، با قابلیت شستشو و نگهداری آسان در عین حال مطابق مد، نیاز دارند. افرادی که بسیار اجتماعی می باشند، باید جالباسی خود را طبق جدیدترین مدهای روز، گسترش داده، تا در صورت وم از تنوع جالباسی خود بهره برند. افرادی که زیاد اجتماعی نمی باشند، قطعاً به تعداد البسه کمتری نیاز خواهند داشت. مسأله ی مهم دیگر، مذهب است. لباسی که در یک مذهب، عرف و پذیرفته شده است، ممکن است در مذهبی دیگر، غیر قابل قبول باشد. لذا هنگام انتخاب لباس مناسب، فرد مورد نظر باید حدود خویش و مذهب خود و مذهب جامعه ی مورد نظر خود را نیز بداند.

خرید لباس ارزان قیمت انتخاب لباس مناسب

آیا عوامل اقتصادی مهمترین فاکتور انتخاب لباس است؟

اقتصاد، همواره خود را در سبک زندگی افراد و پوشاک که از مظاهر آن است نشان می دهد، بنابراین دوره های پررونق و شکوفای اقتصادی در جامعه، سبب افزایش تنوع، ظرافت و ارزش مادی لباس ها می شود. اقتصادِ فرد نیز، همواره مهم ترین عامل در تغییر سبک زندگی یک فرد می باشد. اقتصاد و توانایی مالی می تواند منجر به خرید لباس مورد علاقه گردد. در عین حال داشتن توانایی مالی زیاد میتواند منجر به خرید تفننی نیز گردد، در این صورت ممکن است لباسی که مورد علاقه نباشد، به دلایلی مانند تفریح و یا دیده شدن در جمعی خاص، تهیه شود. امروزه مسأله اقتصاد در انتخاب لباس مناسب را نمی توان نادیده گرفت. مسلم است، افرادی که در سطح مالی پایین تری هستند، توانایی خرید لباس مورد علاقه خود را به اندازه ی افرادی که در سطح بالای مالی و اقتصادی قرار دارند، نخواهند داشت.

فروشگاه اینترنتی برساد برشاد با ارائه محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب بستری برای فروش پوشاک مردانه نه و بچه گانه بوجود آورده است که میتوانید شما را درانتخاب لباس مناسب یاری کند. چنانچه در مورد سایز لباس مناسب خود به کمک نیاز دارید می توانید قبل از اقدام به خرید مقاله کدام سایز لباس برای شما مناسب است؟”  را مطالعه کنید

چه عواملی در انتخاب لباس مناسب موثر است؟

کدام سایز لباس برای شما مناسب است؟

لباس ,های ,ها ,اجتماعی ,مورد ,جامعه ,لباس مناسب ,انتخاب لباس ,در انتخاب ,را در ,خود را

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

عطرمریم شرکت سهام آنلاین مجله ماشین آگهی رایگان بقیمت گاه نوشت ابوابراهیم موسسه آموزشی نیک اندیشان وبلاگ شخصی Dream Big رپ استار چگونه جذاب باشیم؟